DE BIERBROUWERIJ ‘DE KROON’              

Park 63/63a,        Nuenen

In 1832, the Cooperage of Peter Coolen was here. In 1855 it became Johannes van Coll’s farm and in 1879 it became a house (left) with a brewery (right). The brewery was taken over by Janus Prinsen in 1891 and was given the name De Kroon. Beer production stopped here in 1933 and the building became a depot of De Drie Hoefijzers brewery from Breda. A café was established here around 1970. The house was converted into a restaurant.

In 1832 was hier de kuiperij van Peter Coolen. In 1855 wordt het de boerderij van Johannes van Coll en vanaf 1879 is het een woonhuis (links) met bierbrouwerij (rechts). De brouwerij werd in 1891 overgenomen door Janus Prinsen en kreeg de naam De Kroon. In 1933 stopte hier het bier maken en werd het een depot van bierbrouwerij De Drie Hoefijzers uit Breda. Rond 1970 werd hier een café gevestigd. Het woonhuis werd tot restaurant verbouwd.

Lijst informatieborden / List of info plaques

U bevindt zich op de website “De Drijehornick”, de heemkundekring van Nuenen.